نیلوفری

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله بررسی دامپرهای مگنتورئولوژیک برای شبیه سازی اکیب زمین لرزه

دانلود مقاله بررسی دامپرهای مگنتورئولوژیک برای شبیه سازی اکیب زمین لرزه

;

;

;

;

;

;


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:20

چکیده:

در بررسی های اخیر، کارایی وسایلMC برای تعدیل پاسخ زلزله أی از لحاظ تجربی و تحلیلی شده داده شده است. بررسی های قبلی بررسی کاربرد یک دامپر MR واحد برای کنترل یک ساختمان چند طبقه متمرکز گردید. یک الگوریتم کنترل بهینه شده توسط تراشه بر اساس بازخورد شتاب برای استفاده با دامپر MR توسعه یافت. بررسی های تحلیلی، این روش را به حالتی توسعه داد که در آن دامپرهای مختلفی بکار برده می شوند. کانون این بررسی، تایید تجربی و آزمایش این نتیجه با استفاده از دستگاههای MR مختلف برای کنترل یک ساختمان است. آزمایشات در لابراتوار مهندسی زلزله و کنترل ساختاری دانشگاه واشنگتن، انجام می شوند. نتایج آزمایشی نشان می دهند که دامپرهای MR مختلف می توانند بطور موثر برای کاهش پاسخ های یک سازه بکار بروند.

;

1ـ مقدمه:

دامپرهای MR وسایل نیم ـ فعالی هستند که ترکیب خوبی از ویژگی های

مطلوب را ارائه می کنند و کاربرد مهندسی ساختمان جالبی دارند. آنها به حداقل نیرو احتیاج دارند و می‌توانند به سرعت به تغییرات در ورودی کنترل پاسخ دهند و نسبتاً ارزان هستند و کاملاً قابل اطمینان می باشند. زیرا قطعات متحرک کمی دارند. بعلاوه، بررسی های اخیر بر روی یک دامپر 20 تنی MR در دانشگاه نوتردام نشان داده اند که این دستگاه ها نیروهای با بزرگی لازم را برای کاربردهای کنترل ساختاری در مقیاس کامل، فراهم می نمایند. ولی. چون این دستگاهها غیر خطی هستند، یکی از چالش ها در کاربرد این فن آوری به توسعة الگوریتم های کنترل مناسب مربوط می شود. بررسی های تحلیلی نشان داده اند که عملکرد سیستم های کنترل بر اساس دامپرهای MR وابسته به انتخاب الگوریتم بکار رفته است. در یک بررسی اخیر، یک دامپر MR واحد بکار رفته همراه با یک الگوریتم کنترل بهینه شده توسط تراشه در کاهش پاسخ های یک ساختمان چند طبقه، موثر بوده است.

بررسی های بعدی نشان داده اند که این الگوریتم برای کنترل دستگاههای نیم ـ فعال چند گانه در یک ساختمان، مفید بوده است. عملکرد سیستم کنترل نیم ـ فعال نشان دهندة سازگار بودن سیستم ها می باشد. در این بررسی، آزمایشات برای بررسی کاربرد دامپرهای MR چندگانه در یک ساختمان، انجام می شوند. آزمایشات در لابراتوار مهندسی زلزله و کنترل ساختاری دانشگاه واشنگتن انجام شده اند. چهار دامپر MR حالت ـ برش برای کنترل یک ساختمان شش طبقه در معرض شتاب جاذبة تک محوری، بکار برده می شوند. دستگاههای کنترل بین طبقة همکف و طبقه اول ساختمان و بین طبقات اول و دوم ساختمان ، قرار داده می شوند. نتایج نشان می دهند که دامپرهای MR می توانند برای کاهش پاسخ های زلزله أی یک ساختمان بکار برده شوند.

2ـ برپا کردن دستگاه آزمایش:بررسی های آزمایشی در لابراتوار مهندسی زلزله و کنترل ساختمان دانشگاه واشنگتن انجام شدند و از یک شبیه ساز زلزله استفاده گردید که قادر به اعمال حرکت تولید شده توسط یک زلزله به یک سیستم ساختمانی است.

شبیه ساز زلزله بر روی یک جرم بتن 45000 کیلوگرم(100000 lb) قرار دارد که از کف جدا شده است. شبیه ساز شامل یک میز لغزنده آلومینیمی با یاتاقان های غیر اصطکاکی است. میز لغزنده توسط سیستم هیدرولیک حرکت می کند که از یک فعال کننده هیدرولیک 80KN ، دو سیستم 162m ISTبا IS شیرهای سرووGPM ، یک مانیفلد جانبی S910 تشکیل شده است. شبیه ساز زلزله، دارای یک دامنه فرکانس عملیاتی 0-50Hz است و می تواند به سرعت های بیش از 75cm/sec (30cm/sec) برسد و قادر به اعمال شتاب های بزرگتر از g4 برای یک بار آزمایش900kg(1Ton) می باشد. دستگاههای MR بکار رفته در اینجا از نوع دستگاه های نسخة اصلی است که بطور طرح گونه در شکل 1 نشان داده می شود و از شرکت Lord برای بررسی و ارزیابی بدست آمده است. دستگاه شامل دو صفحه ورق است که موازی با یکدیگر قرار داده شده اند. ابعاد دامپر 4.45*1.9*2.5cm است. حوزة مغناطیسی توسط یک الکترو مغناطیس تولید می شود که شامل یک سیم پیچ است که در یک سر دستگاه بسته شده است. نیروها وقتی تولید می شوند که صفحات متحرک، با پوشش یک فوم اشباع شده با سیال MR ، بین دو صفحة موازی، حرکت نمایند. نیروی بکار رفته برای دستگاه توسط یک منبع تغذیه ولتاژ منظم اعمال می شود که یک مدولاتور پهنای پالس (pwm) را به حرکت در می آورد. pwm پالس های ولتاژ را برای دامپر MRبا فرکانس بزرگتر از 20KHz بکار می برد، و سیکل کار هر پالس وابسته به ولتاژ فرمان برای مدار است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

مقدمه

اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، نظام اقتصادی کشور را بر پایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی استوار ساخته است . در این تحقیق مباحث حقوقی مربوط به شرکت های تعاونی خصوصاً در رابطه با شرکت های مذبور مورد توجه قرار خواهد گرفت ودر آخر به این سوال پاسخ داده می شود که آیا شرکت های مذبور تجاری محسوب می شوند یا خیر ؟

اگر چه در مورد شرکت های سهامی « لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت » مصوب 1347 به طور روشن مرجع اصلی قوانین ناظر بر این نوع از شرکت ها محسوب می شود لیکن در مورد شرکت های تعاونی این شفافیت قانونی لازم حتی در رابطه با این که کدام قانون حاکم است ، وجود ندارد. و این موضوع در نحوه اداره شرکت های تعاونی که جنبه ی فراگیر داشته و طیف وسیعی از اقشار مردم با زمینه های تحصیلی و کاری مختلف را پوشش می دهد اخلال ایجاد کرده است. در حال حاظر در مجموعه های قوانین تجاری که توسط برخی نهاد های حقوقی رسمی و دولتی کشور منتشر می شود قوانین مشروحه ذیل به عنوان قوانین جاری ناظر بر بخش تعاون درج شده اند در صورتی که اکثر مقررات این سه قانون با یکدیگر متفاوتند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه 10

فهرست

تعریف

نواقص و آسیب های رایج بتن

انتخاب مصالح وطرح اختلاط و کنترل کیفییت

انتخاب مصالح

ترکیبات شیمیایی

روان کننذه

دیرکننذه ها

مقدمه

بتن ماده ای تشکیل شده از

1- شن (سنگ دانه های درشت دانه از 0.5تا 2.5 سانتیمتر است )

2- ماسه ( سنگ دانه های کوچک تر از 2.5 سانتیمتر است )

3- سیمان که در بتن نقش اتصال سنگ دانه ها را دارد که در ارتباط مستقیم با مقاومت بتن است .

4- آب در بتن نقش روان کردن بتن برای کارایی بهتر و انجام عملیات هیدراتاسیون را داراست .

برای داشتن اندازه مناسب و نسبت اختلاط شن و سیمان محاسباتی خاص انجام می شود و این نسبت را به عنوان طرح اختلاط می نامند. برای محاسبه مقدارمناسب آب به سیمان w/c تعریف می شود که عموماً بهترین مقدار آن 0.5 است. 0.25 مقدار آب به سیمان صرف روان کنندگی بتن و 0.25 دیگر آن صرف انجام عمل هیدراتاسیون می شود هرچه مقدار آب به سیمان کمتر شود کمتر شود بتن قویتری خواهیم داشت . اما با کاهش آب از مقدار روانی و کارائی بتن هم کاسته خواهد شد . برای حل مشکل از روان کننده ها استفاده می شود و همچنین بهترین حالت افزایش مقاومت بتن را با افزودن میکروسیلیس خواهیم داشت



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

پردازش تصویر

پردازش

این سمینار آماده است که 4ماه روی ان کار شده



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه63

فهرست مطالب

فصل اول

نگرش تاریخی

حدود اواسط قرن سیزدهم قبل از میلاد ، پشته وسیعی که بیش از 30 متر از رودخانه آب &ndash دز ، یکی از شعبات کارون را از مسیر مستقیم خارج و به آن قوس می دهد ، توسط شاه ایلام اونتاش &ndash گال انتخاب شد تا در آن شهرکی مذهبی بنیان گذاشته شود وتبدیل به مرکزی زیارتی برای مردم ایلام گردد ( لوح 1) . این شهرک دور &ndash اونتاش نامیده شد که چنین نامی برگرفته از نام بنیانگذار آن بود .

بین شوش ، که در آن زمان پایتخت ایلام بود واین پدیده نوین که درجنوب شرقی آن قرار داشت ، حدود 30 کیلومتر ، یعنی یک روز کاروان رو ، فاصله است .مسیر مشابهی نیز دور &ndash اونتاش را به شهر هیدالو Hidalu که در نزدیکی شهر شوشتر امروز قرار داشت ، متصل می کرد . این شهر در کنار رود کارون ، اندکی پس از خروج این رود از کوهساران ، به طرف دشت سوزیانای قدیم بنا شده بود .

پشته ای که انتخاب شده ، قبلا خالی از سکنه وناحیه بکری بوده وفقط در دوره کوتاهی از هزاره چهارم قبل از میلاد مسکونی بوده است . در واقع در طول عملیات بررسی و کاووش ، چند قطعه سفال شکسته نقاشی شده از نوع شوش یک و هم چنین چند قطعه سنگ چخماق برش داده شده درجاهای مختلف محوطه پیداشد ولی امکان تعیین مکان این روستای ماقبل تاریخ ممکن نگردید .

اگر فرضیه سلطنت بیست ساله ای ( 1245-1265) که به او نتاش &ndash گال نسبت داده می شود صحیح باشد .[1] بدون این که چندان ره به خطا ببریم می&zwnj توانیم بپذیریم که شروع عملیات ساختمانی دور &ndash اونتاش دقیقاً بلافاصله پس از به قدرت رسیدن این شاهزاده بوده است .قطعاً در طول تمام این دوره بیست ساله روی این شهر کار شده ولی عملیات ساختمانی این بنا وشهرک هرگز به پایان نرسیده است . در چندین جا شاهد توقف ناگهانی کار هستیم : قطعه زمینی کفسازی { آجر فرش } شده ، نقشه معبدی را در روی زمین ترسیم ومشخص کرده ولی خود معبد هرگز ساخته نشده است . آجرهای کتیبه داری نیز دیده می شود که به دقت درکنار هم چیده شده اند . این آجرها در برگیرنده اسامی خدایانی هستند که باید نیایشگاههائی برای آنها بر پا می&zwnj شده&zwnj است&zwnj ،&zwnj محله&zwnj های فقیر نشین کارگران را نیز می بینیم که درکنار انبارهای

مصالح ساختمانی به حال خود رها شده اند .

بااین همه ، کمده ساختمانی آن انجام شده ولی شواهد امر نشان می دهند که این عملیات ساختمانی فقط در زمان سلطنت اونتاش &ndash گال پیگیری می شده است . پاره ارهای عای از این شواهد عبارتند


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 5

مقدمه

توجه به لیاقت و شایستگی افراد در کار را شاید بتوان با قدمت تاریخ پیدایش دولتهادر جهان مقارن دانست آمار ارزیابی شایستگی و لیاقت به طور علمی و آماری و با استفاده از روشها و فنون روانشناختی ، عمری بیش از یک قرن ندارد.(1)

شناخت ابعاد شایستگیهای مدیریتی ، برای توسعه و برای ارزیابی مدیران یک عامل اساسی است . مدیران ، مسئول مدیریت کردن سازمانهای پیچیده با چالشهای مختلف وتقاضاهای غیرقابل پیش بینی هستند. سه مشخصه اصلی شغل مدیریت ، ایجاز، تنوع وجزءکردن کار است . مدیران باید دارای سرعت عمل باشند و انعطاف پذیر، و به گونه ای شایسته رفتار کنند که رفتار آنها منجر به اثربخشی در محیط شغلی شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

نیازهای آموزشی توسعه ای، نیازهای آموزشی مکمل و نیازهای آموزشی حل مسئله در مقیاس لیکرت با پنج گزینه بسیار کم ، کم، متوسط، زیاد و بسیار زیاد تدوین و تنظیم گردیده است و همچنین این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و تفسیر و نمره گذاری می باشد. که در فرمت word قابل تغیییر قرار دارد. و مقاله ی ضمیمه آن در فرمت pdf&zwnj می باشد.

پایایی پایایی و روایی: دارد

پایاییمولفه: دارد

نوع نوع فایل: زیپ (word و pdf)

پایایی تعداد صفحات: 6

منبع منبع: دارد

تفسیر تفسیر و نمره گذاری: دارد

قیمت قیمت: فقط 3000 تومان



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
بررسی

Introduction:

Iran is a land with varied seasons that almost contains all the climates. Architecture and urbanism in this region varied season also has particular shape and texture consistent with climate change. And in each region is used creative styles and techniques to create architectural spaces and designing urban spaces according to the prevailing climate of the region but the largest area of this country is desert zone with hot and dry weather that some of areas have habitance and some of them have no habitance. Architecture and urbanism of desert margin cities is worthy of thought and particularity specially where that as a result of making some of architectural ingredients , has immerged spaces in witch attended all aspect of compliance with the climate(generally) and comfort pedestrian (specially as part of this approach). Fundamental considering in these strategies will conduct modern urbanism to sustainable urban development.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود رام فارسی تبلت مارشال Marshal ME-709

این فایل ۱۰۰ درصد تست شده است

نسخه اندروید: ۴,4٫۲

قابل فلش با Phoenix Suite و Live Suite



دریافت‌فایل